Najnowsza pierwszoosobowa gra akcji studia EA DICE pt. "Battlefield: Bad Company 2" swoją światową premierę miała na początku marca. Od tego czasu nieustannie pnie się w górę na wszystkich możliwych listach przebojów.
Gra "Battlefield: Bad Company 2" została przyjęta bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o tryb multiplayer to prawdopodobnie nie zawiódł się na nim nikt, kto czekał na premierę tej produkcji. Trochę inaczej wygląda popularność rozgrywki w trybie jednoosobowym, chociaż on również nie jest zły. Potwierdzeniem tego, jak dobra jest to gra jest chociażby średnia ocen z sieci, która w przypadku żadnej z platform nie spada poniżej 88%. Przypomnę, że "Battlefield: Bad Company 2" ukazało się na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
Choć od dnia premiery drugiej części "Złej kompanii" minęło zaledwie kilka tygodni to gra otrzymała już status bestsellera na ternie Europy i Ameryki Północnej. Stało się to za sprawą sprzedania ponad 2,3 miliona egzemplarzy. Electronic Arts, wydawcy tytułu, opublikowali także inne statystyki dotyczące gry:
* 81 miliardów zdobytych punktów (tryb multiplayer) * 43 miliony odblokowanych broni i gadżetów (tryb multiplayer) * ponad 6 milionów odsłon filmików z gry w serwisie YouTube.com * 2,9 miliona godzin spędzonych łącznie na zabawie w czasie minionej doby * 230 tysięcy jednocześnie zalogowanych graczy * ponad 44 tysiące fanów na Twitterze (najwięcej spośród gier EA)
Oto, jak komentują te wyniki pracownicy koncernu Electronic Arts:
Karl Magnus Troedsson (prod. wykonawczy marki Battlefield): - Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży i zainteresowania fanów. W ciągu pierwszych 48 godzin od premiery chętnych do udziału w rozgrywkach multiplayer było tak wielu, że nasze serwery odmówiły posłuszeństwa. Taki jest właśnie rezultat masowego zainteresowania graczy. DICE i EA udostępniły większą ilość serwerów. Teraz dysponujemy odpowiednimi możliwościami, by poradzić sobie z monitorowaniem dalszych rozgrywek. -
Krzysztof Zych (manager ds. marketingu EA Polska): - 30 tys. gier, które trafiły w ręce polskich klientów w ciągu 2 tygodni to niezwykły wynik. Takie otwarcia mają tylko największe przeboje rynkowe. Dziękujemy wszystkim fanom Battlefielda za zakup gry. Witamy także w rodzinie grających wszystkich, którzy dotychczas nie mieli styczności z Battlefieldem. -
Jak widać w Polsce gra "Battlefield: Bad Company 2" także robi furorę. Potwierdzeniem sukcesu produkcji na rodzimym rynku jest pierwsze miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych gier w sieci salonów EMPIK.
Gra jest na bardzo dobrej drodze do zdobycia tytułu najchętniej nabywanej gry w marcu 2010 r. Tak dobra sprzedaż nie powinna dziwić, ze względu na fakt, że cała seria wyrobiła sobie markę. Najnowsza odsłona tylko poprawia sytuację, gdyż jest niewątpliwie jednym z lepszych FPS-ów dostępnych obecnie na rynku.
Źródło: EA Polska, benchmark
|